Murasakino Sumile MC Phono Cartridge

1756

New product

8 990,00 €

Available for immediate shipping.
Warning: Last items in stock!

 
Description

Murasakino Ltd. is proud to announce the new MC cartridge, “Sumile.” “Sumile” means “violet” in Japanese, taken from the cartridge’s housing color.

"From the opening of the Murasakino Sumile MC cartridge’s package, one can immediately sense the nature of something different. Sumile comes as the premiere high-end audio product from Murasakino Corporation."
Matej Isak, MonoandStereo.com

Sumile is not lavished with superfluous technologies or rare materials.
Instead, through our commitment to fundamental quality, it is the ultimate analog product.

As a low-impedance MC cartridge, Sumile’s impedance is only 1.2Ω.
Producing a low-impedance cartridge is fairly simple because the impedance is kept low by reducing the number of turns in the coil.
However, fewer coil turns also reduce output voltage, which has to be compensated for by larger amplification. In addition, noise problems are more likely to occur. But
Sumile solves these problems by maintaining low impedance while ensuring sufficient output voltage.

Stainless steel is renowned for its stable sound quality and has been incorporated into products such as tonearms (and some cartridges) by many manufacturers. Compared to aluminum, stainless steel is more rigid and harder to process, but the high-quality result makes the difficulty worthwhile.

Sumile creates a sound that is just not possible for aluminum.

But not stopping there, we bring Sumile to perfection by gold plating the processed stainless steel.
Gold plating not only coats and protects the stainless steel but also improves the over all sound quality.

Gold plating Sumile was inspired by how various platings on wind instruments transform and improve their sound.

SPECIFICATIONS

Frequency Response

10~50,000HZ

Output Voltage

0.35mV / 1kHz

Internal Impedance

1.2Ω

Tracking Force

Compliance

1.9~2.1g

8 × 10(-6) cm/dyne. (100Hz)

Cantilever Material

Boron

Weight

14.5g

Write a review

Murasakino Sumile MC Phono Cartridge

Write a review

 
Comments(1)
04/01/2019

L'esperienza di un privilegio

Testimoniare l’esperienza di un privilegio. Questa è la posta in gioco in queste note d’ascolto: e non tanto per l’ovvia ragione che si tratta di una testina che, per livello costruttivo e per collocazione sul mercato, può senz’altro annoverarsi fra le migliori MC in circolazione.
Il privilegio riguarda, in modo più complesso, la capacità della Sumile di lavorare in una sinergia di sconcertante naturalezza col mio giradischi Palmer 2.5, sul quale è montato il braccio Audio Origami PU7. Perciò queste note vanno lette in modo “integrato” con quelle che in questo sito dedico alle altre “componenti” e vanno intese come l’espressione di un lavoro d’insieme, particolarmente felice anche perché garantito dall’esperienza e dalla professionalità di Gerardo Ventura: alla sua competenza, unita a una disponibilità tanto amichevole quanto discreta, va il mio plauso.
Sin dai primi ascolti, e ben prima che la fase di rodaggio si sia conclusa, la Sumile stupisce per la solidità della scena sonora: essa si staglia con l’autorevolezza e la stabilità che assicurano da subito al messaggio musicale coerenza e densità non comuni. Lungi dall’offrire il tratteggio lirico-sentimentale, romantico, che ci si aspetterebbe da una MC, la Murasakino avvolge l’ascoltatore con una struttura neo-classica, tersa e inequivocabile, ma anche fluida e ricca di chiaroscuri nella quale non prevalgono né le forme arrotondate, né gli spigoli o i bordi taglienti: in generale, l’esperienza d’ascolto più vicina a quella dal vero, in sala da concerto, che mi sia mai capitato di provare col mio sistema e la conferma di un prodotto che proviene da una profonda cultura musicale.
Sono andato a cercare i timbri e la loro coerenza, ascoltando per esempio l’eccellente Cleveland Orchestra diretta da Maazel (Respighi, Feste Romane - UQHR Mobile Sound Fidelity): a ulteriore conferma del fatto che la credibilità dell’ambienza è l’altra faccia della correttezza timbrica, i piani sonori si dispiegano armoniosamente, i legni non mordono l’aria ma la modulano grazie alla generosità delle armoniche, gli ottoni e le percussioni riempiono la sala d’ascolto di dinamiche e di silenzi, senza incertezze ma anche senza enfasi. Non solo l’analiticità del dettaglio, insomma, ma anche l’equilibrio della sintesi.
A proposito delle molte voci che amo ascoltare, mi limito a evidenziare la commovente carnosità della voce di George Harrison nelle sue “Early Takes”, quanto sia facile con la Sumile avvertire l’assetto familiare della registrazione e la vicinanza quasi “amatoriale” dell’interprete al microfono, sino al contatto fisico con la chitarra; nel caso della Ella Fitzgerald di “Clap Hands, Here Comes Charlie!”, autentico banco di prova per la naturalezza dell’emissione sonora, la Sumile offre la superlativa dinamica dell’intonazione come se scaturisse dal centro atmosferico della sala, mentre il senso di calore e di presenza del quartetto di Lou Levy è sorprendente.
Potrei continuare, ma quel che conta, comunque, è che la Murasakino Sumile si è rivelata come una fonte di gioia e di appagamento musicale, un privilegio capace di distogliere chiunque dalla valutazione dei parametri tecnici, a tutto vantaggio della musica.

  • Was this comment useful to you?
  • (0) (0)

Write your review!

 
Questions

30 other products in the same category:

Demo

Demo now active on PlayStereo Studio.  

Book the listening session

..detailing your system and the date/hour you wish to arrive.

  • A reserved demonstration room chosen for the maximim calm and comfort.
  • Our Designers, prepared for your life of listening and to make you happy: great classics and talented
    discoveries.
  • Our research: the atmosphere of the Theatre and the Concert Halls, achieved via an appropriate balance.
    No special effect or colouring.
  • The Music. A particular and not “ordinary” music library.  
A reproduction system that is natural, betters the music expressivity for any sensible listener.
 The growth of any musical enthusiast is strictly connected to the
reproduction system used!
So, we look for special products and we set balanced systems, capable to express the emotion and
the atmosphere of live music. 

How to arrive. We are Pescarain Pescara / Italy, in Viale Bovio 483 - at the 2nd floor of the “Despar Superstore" Palace [corner with Piazza Duca degli Abruzzi, above the Despar Superstore and the "360 training club" Gym], entrance from the back. Auto parking Despar Superstore.

Menu